Sisters in New York City #8

Het is alweer de achtste plog over onze vakantie in New York City. Op deze dag zijn we eerst met zijn alle naar Top of the Rock geweest. Daarna hebben wij onze vader meegenomen voor een middagje Williamsburg en de verrassing: een basketbalwedstrijd in het Barclays center. Het was een hele drukke, maar een heerlijke dag.

We staan vandaag vroeg op, want we hebben kaartjes voor Top of the Rock om half 10. Maar eerst een lekker ontbijtje in het hotel. Andrea neemt yoghurt met granola en fruit. Marlissa heeft niet zoveel trek en neemt wat fruit met een croissantje.

Via Chinatown moeten we naar de metro en wij zijn nooit zo dol op de geur van deze buurt…

Ondergronds staat weer eens een bandje te spelen. Gezellig is het wel!

Het uitzicht blijft prachtig! Het is weer genieten hierboven, de route van de marathon is goed te zien en na wat fotoshoots gaan we weer naar beneden. Samen met de vriend van Andrea en onze vader gaan we naar de metro, terug naar Soho!

In SoHo hebben we een snelle stop, want Marlissa heeft gisteren de verkeerde badjas meegekregen bij Ugg. Ze had de mannen badjas in plaats de vrouwelijke versie, twee verschillende modellen en twee hele andere prijzen. Marlissa ruilt de badjas om, maar buiten ziet ze weer een verkeerde prijs staan op de badjas. Ze past het maar even op straat om te kijken of het wel de goede is, want anders moeten we straks weer terug. We hebben wel wat bekijks… Andrea shopt ondertussen nog even bij de Apple Store en we maken nog een stop bij een Nike Winkel. De spullen brengen we snel naar het hotel.

Voordat we de metro pakken naar Williamsburg nemen we een drankje met een stukje Pumkinbread bij de Starbucks.

Hi Williamsburg! Bij Bakeshop by Whoops kwam Marlissa regelmatig voor een drankje met kokos macarons toen ze hier stuurde, zo lekker. Nu hebben we geen zin in de macarons, maar we nemen wel een doosje van 6 mee voor later.

We wandelen door Williamsburg, de favoriete buurt van Marlissa. We bezoeken wat winkeltjes, lopen bij een chocoladefabriekje binnen en genieten vooral van het heerlijke weer. De zon schijnt volop.

In Williamsburg is veel street art te vinden. Wij vinden het alleen maar leuk!

We lopen naar de waterkant en het uitzicht blijft ons verbazen. Het is hier zo mooi!! Genieten…

Het is al eind van de middag en we gaan wat eten. We komen Mogador tegen en het ‘balkonnetje’ aan de wegkant is vrij. Wat een geluk, nu zitten we in november gewoon nog buiten in de zon. Het eten is echt super lekker. Vooraf delen we wat brood met smeersels. Te lekker. En daarna hebben we allebei een pita brood met falafel. Wat is het eten hier goed!

Na de late lunch lopen we terug naar de waterkant. Met de ferry gaan we naar de Brooklyn Bridge. Een super leuk tochtje over het water en je bent zo heen en weer. Kijk dit uitzicht?! Het is snel donker geworden. Bij de Brooklyn Bridge stappen we van de boot af en dan lopen we naar de metro. Het is een nog een stukje lopen en dan lopen we de metro eerst ook nog voorbij, maar we hebben het gevonden. We zijn mooi op tijd bij het Barclays Centre. Daardoor kunnen we eerst nog even naar de fanshop.

En dan is het zover. De Brooklyn Nets tegen LA Lakers. Het is super leuk om eens een basketbalwedstrijd te zien. De Brooklyn Nets spelen thuis, maar alle supporters zijn voor de LA Lakers. Best bijzonder. De LA Lakers winnen uiteindelijk ook na een niet zo spannende wedstrijd.

Terug in het hotel gaat Marlissa meteen naar bed, want zij viel al bijna tijdens de wedstrijd in slaap. Andrea drinkt samen met haar vriend nog een cocktail in het hotel.

Morgen komt het laatste verslagje over NYC online.

Liefs,
Andrea en Marlissa

1 Comment

1. November 26, 2015 / 1:43 pm

Oh wat een heerlijke vakantie in New York! Na het zien van deze foto’s wil ik er ook echt heen! Het uitzicht over New York is zo mooi! En het eten ziet er echt jummie uit! 🙂 Leuk artikel!