Op bezoek bij de Gentenaren

photo Document2_zpsojkto6sb.jpg

Gent, een historisch stadje in België dat in trek is. Afgelopen weekend vertrok ik met vriendinnen op zaterdagmorgen naar Gent om eens te kijken waar het enthousiasme over deze eigentijdse stad vandaan komt. Het boekje 100% Gent had ik ondertussen gekocht, maar deze had ik nog niet gelezen toen we op tijd met de auto naar Gent reden. Aangekomen bij het hotel konden we geen gebruik maken van de gereserveerde parkeerplek. Auto te groot of parkeergarage te klein? Geen probleem, want in het centrum zijn genoeg parkeergarages te vinden en je betaalt hier maar 11 euro voor 24 uur. Dat is beter dan de Nederlandse prijzen.

We stapten uit op de Vrijdagsmarkt en toen? We hadden geen idee en geen planning. Na een stukje gewandeld te hebben ploften we op een terras op de Graslei langs het water met een verse muntthee en gebak. Zo hoor je een weekendje weg te beginnen. Al snel kwam de kaart van Gent tevoorschijn, waar wij enthousiast op hadden gereageerd toen de receptioniste vroeg of wij een kaart mee wilden. Natuurlijk! Het is altijd nog even afwachten hoe ver alles van elkaar af lag, maar we ontdekten al snel dat het een klein stadje is.

We slenterden deze zaterdagmiddag door het historische Gent en zagen een klein stukje van het Kunstkwartier. Wandelen, een fotootje hier, nog maar een selfie daar, shoppen en ondertussen was het alweer 3 uur. De tijd vloog voorbij! We gingen op zoek om ergens te lunchen en na twee mislukte pogingen (de lunchtijd was over en we hebben geleerd dat Gentenaren stipt met de tijd zijn) gingen we naar Le Pain Quotidien. Een klassieker dat altijd goed is! Na een uitgebreide lunch met broodjes, soep en dessert wilden we nog snel naar een aantal winkels, voordat ze gingen sluiten. Turbo shopping en om half 7 gingen we terug naar het hotel. Onze buit brachten we op de kamer en we maakten ons klaar voor een hip avondje Gent. Gent staat bekend om de gezellige terrassen, het bier en de cocktailbars.

Het werd een Marokkaans diner en cocktails bij een bijzondere cocktailbar. Het was een mooie avond! De volgende morgen brachten we na het ontbijt onze koffer naar de auto om vervolgens wat markten te bezoeken. Op zondag zijn 15 tot 20 markten in Gent. Wij hadden geen idee waar ze waren en op onze bijzondere wandelroute door de smalle straatjes en over pleintjes hebben we geen markt gespot. Echt iets voor ons! Helaas begon het te regenen en alles is verder gesloten op zondag, zoals overal in België. We besloten om de auto te pakken en naar de haven van Antwerpen te rijden. Een super leuk opkomend gebied van Antwerpen. Rond een uurtje of 13.00 waren we hier aangekomen, het regende nog steeds, dus we gingen snel een hip restaurant binnen. Eind van de middag waren we terug in Rotterdam.

Wij hebben genoten van het compacte, historische, Bourgondische en gemoedelijke Gent!

Volgende week deel ik een aantal leuke hotspots!

Liefs,
Marlissa

Share:

8 Comments

1. May 5, 2015 / 11:06 am

Leuk zo een weekendje Gent! Ben er zelf nog nooit geweest!

2. May 5, 2015 / 12:07 pm

slechter dan de parkeerkosten in Nederland kan niet! XD en mooie foto’s erbij ^^ ik zou er wel eens heen willen, ik hou wel van steden met mooie historische gebouwen :3

3. May 5, 2015 / 3:12 pm

Wat leuk zo’n bliksembezoek aan een stad! Zou ik ook vaker moeten doen 🙂 Gent lijkt me heel mooi!

4. Patrick
    May 5, 2015 / 4:59 pm

Fijn dat jullie het zo leuk hadden, Mar!

5. May 5, 2015 / 6:07 pm

Wat een leuke post. Gent is inderdaad echt een leuke stad!

6. May 5, 2015 / 7:33 pm

Heerlijk zo’n weekend weg! Ik ben ook heel benieuwd naar Gent!

7. May 6, 2015 / 7:58 am

Leuk! Ik ben er ook een keer geweest en vond het ook een gezellige stad!

8. May 10, 2015 / 9:46 pm

Klinkt als een mooi weekend. Vond Gent ook heel leuk! Haha, en dat met die tijd is heel herkenbaar. Ook wat plekjes misgelopen daardoor 😉