NYC life: Day 1

photo 01_zpscdfb8dd6.jpg

Ik ben weer terug van mijn vakantie naar New York en Miami. Wat vliegt zo’n vakantie toch voorbij. Ik heb echt een heerlijke 1,5 week gehad. Tijdens mijn vakantie heb ik ook heel veel vastgelegd met mijn telefoon, zodat ik jullie ook een beetje mee kan nemen op mijn vakantie. Vandaag de eerste plog: de heenreis en de eerste avond in New York!

Ready for boarding! Marlissa had ons in de ochtend naar Schiphol gebracht. Het inchecken ging voorspoedig. Hierna wisselden we wat geld en aten we een ontbijtje. Oh ja, ik zou ploggen! Ik was het bijna vergeten, maar kon nog snel een foto maken tijdens het wachten bij de gate.

photo 02_zpsb1842149.jpg

Zodra ik in het vliegtuig zit haal ik mijn make-up eraf en spray en smeer ik met de producten die op de foto staan. Mijn dagcreme had ik per ongeluk in mijn koffer gestopt, maar ook deze producten deden hun werk goed.

photo 03_zps9ec232ca.jpg

En we zijn onderweg! NYC, here we come!

photo 04_zps7c0e884d.jpg

Op het entertainment systeem van het vliegveld staan leuke films. Ook veel recente, maar de meeste heb ik al gezien en ik heb ook geen zin in een lange film. Ik kijk naar het concert van Beyonce en Jay-z en naar een aantal afleveringen van Pretty Little Liars op mijn Ipad. Ook lees ik een beetje.

photo 06_zpsc825f19e.jpg

photo 05_zps19be1d4a.jpg

Eindelijk in de taxi en super moe. Ik heb niet geslapen tijdens de vlucht en bij aankomst bleek de koffer van mijn vriend niet aangekomen te zijn. Om dat allemaal te regelen en door de douane te komen duurde lang. Gelukkig konden we wel zo de taxi in stappen en stond daar geen rij, maar moe was ik wel. Aan de andere kant natuurlijk super excited. Eindelijk weer in New York.

photo 07_zpseb2aead3.jpg

De eerste blik op de skyline van Manhattan. LOVE IT!

photo 10_zps30aa3d43.jpg

photo 08_zpsc5d7cc3e.jpg

Ons hotel is in Soho. Ik heb hier eerder geslapen samen met Marlissa en dat was heel goed bevallen. Bovendien is de buurt heel erg leuk. We droppen onze koffers op de hotelkamer en gaan gelijk de stad in. Brrrrr, wat is het koud. Onze eerste stop is een plekje om te eten. Dit doen we bij The Corner, een soort Mexicaanse snackbar. Deze plek had ik al tijdens eerdere trips gespot, maar ik was er nog nooit geweest. Nu dus dan toch eindelijk. Ik bestel een soepje en twee taco’s die we delen. Mijn vriend haalt daarna nog een taco. Ze zijn zo lekker. Hierna zijn we weer opgewarmd om de stad in te gaan.

photo 11_zpsabde30e8.jpg

photo 12_zps39565995.jpg

We lopen richting Times Square. Als je New York kent dan weet je hoever dat lopen is, maar het is heerlijk om weer over de New Yorkse straten te wandelen. De wind is wel erg koud, maar alle mooie plekjes maken het de moeite waard, zoals deze versierde bomen en het uitzicht op het Empire State Building.

photo 13_zps3017096f.jpg

Na het lopen van zo’n 50 straten is het wel weer tijd om te eten. We gaan naar Schnippers om een hotdog te eten. Helaas is deze uitverkocht, maar ze hebben ook andere lekkere dingen op het menu staan. Ik ga voor een hamburger en milkshake. Typisch Amerikaans.

photo 14_zps4ebc5fb8.jpg

Na het eten lopen we door naar Times Square. Dat is een beetje traditie geworden. Tot nu toe ben ik altijd op de avond van aankomst naar Times Square gegaan. Niet omdat het zo’n boeiende omgeving is, maar het is wel typisch New York en de drukte houdt je lekker wakker.

photo 15_zps24bf43ae.jpg

Ik spot een minion! We gaan een paar winkels in, waaronder de megagrote Forever21, en lopen een beetje rond. Daarna lopen we nog een stukje verder naar een koffietentje.

photo 16_zps1f5e629f.jpg

photo 17_zpsefbbdb1c.jpg

Bij Caffe Bene spreken we af met mijn neefje en zijn vriend en drinken we koffie en thee. We kletsen even bij, maar al snel slaat de vermoeidheid toe. Tijd om weer richting het hotel te gaan. Ondanks de kou en de moeheid besluiten we terug te lopen. We zijn ruim een uur onderweg, maar het is wel een heerlijke wandeling. Eenmaal in het hotel is het bijna midnight. De avond hebben we dus goed volgemaakt. Tijd om te slapen.

Liefs,

Share:

10 Comments

1. December 5, 2014 / 9:12 am

Zooooo jaloers! Volgend jaar hoop ik weer te gaan, en dan ook rond de feestdagen. Het lijkt me echt fantastisch om in New York rond te lopen met al die lampjes, en kerststemming overal!

December 5, 2014 / 10:35 am

Ja, echt een aanrader. Er hangt een hele gezellige sfeer en er zijn overal kerstmarkten enzo. Ook de schaatsbanen natuurlijk. Heel leuk!

2. December 5, 2014 / 10:06 am

Ohh zo gaaf. Snap dat het vermoeiend is zo’n reis! Hopelijk heb je er de rest van de vakantie niet zoveel last van gehad 🙂

3. December 5, 2014 / 11:06 am

Wat een fijne foto’s allemaal om te bekijken. Je ziet er gelukkig uit 🙂

December 5, 2014 / 12:05 pm

Ik was ook echt heel blij om weer terug te zijn!

4. December 5, 2014 / 11:37 am

Wat een leuke foto’s! Lijkt me echt fantastisch om daar te lopen<3

5. December 5, 2014 / 1:19 pm

Ohh ik ben zo jaloers, NYC is echt een geweldige stad!

6. December 5, 2014 / 1:59 pm

Fantastisch dat je in NYC was!Ziet er goed uit en wat vliegt de tijd he, zo kut! 😀

December 5, 2014 / 3:02 pm

Ja, ernaar uitkijken duurt altijd heel lang en als het dan zover is vliegt de tijd. Stom!

7. December 5, 2014 / 10:44 pm

Heel cool! En slim om Elisabeth Arden creme mee te nemen in het vliegtuig. Ga ik de volgende keer ook doen.