My road trip story about America & Canada: Part II

photo IMG_4075_zps43ae2c42.jpg

Na mijn eerste road trip story zijn al heel wat andere travel verhalen online gekomen van onder andere onze trip naar Parijs en de NYC guides. Maar vandaag sluit ik mijn roadtrip story af.

photo IMG_4032_zpsec3d2b67.jpg
 photo IMG_4028_zpsa6d559c3.jpg
 photo IMG_4071_zps7b9bb3df.jpg
 photo IMG_3998_zps44319155.jpg

Ik was geëindigd met mijn favoriete stad van de rondreis, namelijk Montreal. Van Montreal reden wij door naar Toronto. Toronto is de grootste stad van Canada, maar ik vond het eigenlijk maar tegenvallen. Laat ik zo zeggen dat ik er meer van had verwacht. In de middag kwamen wij aan in deze stad en zijn we de buurt gaan verkennen waar ook een evenement was. Een lange straat met eten en verschillende acts. Eindelijk spotte ik levende wasberen en hebben we gegeten bij een leuk Frans tentje. Het uitzicht vanaf de bekende CN tower is de moeite waard en The Distillery Historic District is een oud, gezellig stuk met heel veel restaurantjes (kwamen wij te laat achter), een heerlijk chocoladewinkeltje en nog meer leuke zaakjes.

photo IMG_4214_zps321620ca.jpg
 photo IMG_4208_zpsa2043066.jpg
 photo DSC_0782_zpsc91c1b88.jpg
 photo DSC_0798_zpsc081f5ab.jpg
 photo DSC_0722_zpsdd4883cb.jpg
 photo DSC_0620_zps721f617d.jpg
 photo IMG_4222_zpsc39923be.jpg
 photo P1020647_zps071a72a4.jpg

Na Toronto was het eindelijk tijd voor de Niagara Falls. Rijdend langs de wijngaarden en een en al vlakte waren daar de Niagara Falls. Vanaf mijn hotelkamer leken de watervallen helemaal niet zo groot, maar de volgende ochtend namen we vroeg (tip, want dan is het niet zo druk) het bootje en dan zie je hoe groot de watervallen zijn. Prachtig! Je moet het met eigen ogen zien, want het is niet te beschrijven. Wij hebben ook nog de tour Behind The Falls gedaan en dan loop je door een gangenstelsel achter de watervallen en je kan op een platform naast de grootste waterval staan. Ook leuk, maar het bootje vond ik toch leuker! Later die middag ben ik nog naar een outlet geweest in de buurt om wat te shoppen. En ‘s avonds hebben we lekker gegeten in ons hotel, Sheraton on the Falls, met uitzicht op de Niagara Falls.

photo IMG_4250_zpsd6c2f252.jpg
 photo IMG_4248_zps1e28388c.jpg
 photo P1020689_zpsd8844141.jpg
 photo P1020691_zps649549b3.jpg

Na een prachtige rit, terug in Amerika, kwamen we aan in Leola. Wat moeten we hier? Waar gaan we slapen? De kilometers tikte af en we zagen alleen maar boerderijen. Deze rit terug was trouwens veel mooier dan van Boston naar Quebec. Maar we kwamen na een lange dag in de auto in een prachtig hotelletje, The Inn at Leola Village, aan. De volgende ochtend gingen we in de buurt kijken, want hier wonen de Amish. Een geloofsgemeenschap waarbij men leeft met eenvoud en volledig zelfvoorzienend is. Bij de supermarkten zijn ‘parkeervakken’ voor de paarden, want een auto hebben ze niet. Ze hebben geen elektriciteit, maar wel gas, leven van hun boerderij en ze hebben geen televisie en internet. Wel worden ze steeds moderner en gaan ze toch langzaam veranderen. Dat kan ook haast niet anders, want ze wonen tussen de ‘normale’ bevolking die wel auto’s etc. hebben. Ze mogen bijvoorbeeld niet autorijden, maar wel met iemand meerijden. Een beetje krom naar mijn mening, maar het gaat dus langzaam veranderen. Wel interessant en leuk om eens gezien te hebben. Op het internet en in de boekjes staat trouwens dat iedereen op de leeftijd van 18 jaar een jaar lang buiten de gemeenschap moet leven, zoals alle jongeren. Na dat jaar moeten ze kiezen of ze terugkeren, maar dan mogen ze de gemeenschap nooit meer verlaten of ze blijven weg, maar mogen nooit meer terugkeren naar hun ouders. Dat verhaal gingen wij navragen, maar blijkt totaal niet waar te zijn, gelukkig!

photo P1020733_zps30bb0008.jpg
 photo P1020720_zps9adc1a16.jpg
 photo IMG_4253_zpsc57dc5ff.jpg

Na de boerderijen hadden we nog twee grote steden op de planning staan: Philadelphia en Washington. Twee steden waar ik veel negatieve verhalen over had gehoord, maar ik vond beide steden eigenlijk heel leuk. Scheelde het ook dat wij prachtig weer hadden. In Philadelphia hebben we de Duck Boat genomen, waardoor we gelijk heel veel zagen van de stad. Natuurlijk hebben we de Liberty Bell gezien, we hebben een rondje gelopen door het oude gedeelte, de laatste dingen geshopt, wat uurtjes meegepakt aan het zwembad, twee keer uitgebreid ontbeten bij Red Owl Tavern (bij de Liberty Bell) en heerlijk Cubaans gegeten bij Cuba Libre. Hier verbleven wij twee nachten en daarna door naar de laatste stop: Washington.

photo P1020765_zpse5707978.jpg
 photo IMG_4399_zpsd70590bf.jpg
 photo P1020790_zpsc81de698.jpg

Het eerste wat opviel waren de prachtige gebouwen en hoe schoon deze stad is. Ons hotel was vlak bij het Witte Huis en in deze omgeving hebben we de eerste dag rondgelopen. Dag twee zijn we naar het President’s Park geweest en Georgetown. Georgetown zie je niet vaak in de reisgidsen staan, maar is een onwijs leuk stukje Washington. Een hele andere wereld, niets zakelijks, maar sfeer en gezelligheid met de winkeltjes, restaurantjes en de ‘haven’. Als je naar Washington gaat kan ik Georgetown echt aanraden! En wij hebben twee keer onwijs goed gegeten: Sushi bij Sushi Taro & Turks bij Agora. Beide zijn op 17th St NW.

photo IMG_4359_zps2648233c.jpg

De volgende dag was het tijd om na 7 weken terug te vliegen naar Nederland. Als ontbijt nam ik nog voor de laatste keer Pumpkinbread van Starbucks en voor de lunch aten we lekker makkelijk bij Shake Shack. Een beter Amerikaanse afscheidslunch kan niet. Rond 14.00 uur was het tijd om naar het vliegveld te gaan en te wachten op vertrek. Het vliegtuig heette Times Square – New York KLM, dus nog een klein beetje New York op het einde van de reis. Goodbye Amerika!

Liefs,
Marlissa

Share:

5 Comments

1. September 23, 2014 / 10:00 am

Wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt! Heel tof 🙂

2. September 23, 2014 / 9:36 pm

Wauw, wat ziet het er allemaal geweldig uit! Echt een ontzettend gave reis zo te zien!

Marlissa
      Author
      September 24, 2014 / 10:08 pm

Ja het was een hele mooie reis! Wel vermoeiend door de vele steden, maar ik kan het zeker aanraden.

3. Marije
    September 24, 2014 / 9:48 am

Wouw, wat een schitterende foto’s!