My road trip story about America & Canada: Part I

photo P1020329_zps005929f3.jpg

Ik ben nu zo 1,5 week terug in Nederland. Het is allemaal nog even wennen en mijn ritme heb ik voorlopig nog niet terug gevonden, maar dat maakt niet uit. Ik heb een prachtige reis achter de rug en daar geniet ik elke dag nog een beetje van. De verhalen van New York hebben jullie allemaal al kunnen lezen, maar mijn roadtrip nog niet. Een prachtige reis door Amerika en Canada, langs vele grote steden. In Nederland hebben we alle plekken uitgezocht waar we heen wilden en hoelang we overal wilden verblijven. Een hele puzzel, maar uiteindelijk hebben we (voor ons) de juiste beslissingen genomen.

Ik heb al een klein beetje verteld en foto’s laten zien over de eerste twee stops: Cape Cod & Boston Nu laat ik de foto’s van Boston en Cape Cod ook weg. Cape Cod is het tegenovergestelde van NY. Een schiereiland waar je de vogels hoort fluiten, alleen maar groen ziet en met prachtige stranden. Een oase van rust. Een favoriete plek van de Amerikanen om op vakantie te gaan en ook Obama was hier voor een mini vacation. Wij verbleven hier twee nachten in een leuk hotel in Hyannis, waar we een avond fantastisch hebben gegeten bij de Italiaan Alberto’s (aanrader voor als je hier komt). Met de auto hebben we het hele eiland over gereden. Een mooie plek om toe te voegen aan je rondreis.

photo P1020376_zps75bf51d5.jpg
 photo DSC_0496_zps660f9ebc.jpg
 photo DSC_0498_zps8dac0bbf.jpg
 photo P1020393_zps5855cbb1.jpg

Van Cape Cod gingen we verder naar Boston. Een korte rit. Eerst gingen we nog opzoek naar een outlet wat volgens een van de reisgidsen een van de grootste is en waar de toeristen op af komen. Nou, de bewoners van het stadje hadden nog nooit van de outlet gehoord?! Helaas, maar ik had eigenlijk al genoeg geshopt. Aangekomen in Boston hadden we meteen een lekke band in de stad, maar dat kon gelukkig allemaal redelijk snel geregeld worden. De stad vond ik niet boeiend. Het is een mooie stad, maar waar niet veel te beleven valt. Het was niet erg dat we hier maar 1 nacht waren.

photo P1020397_zpse0d5e74c.jpeg
 photo DSC_0518_zpsf3fdeda9.jpeg
 photo P1020383_zps7079b0ad.jpg

Toen werd het tijd om de oversteek te maken naar Canada. Een dag in de auto, door de bergen, met een lunch in het leuke stadje ‘Sherbrooke’, en zo kwamen we begin van de avond aan in Quebec. Ons hotel had wateroverlast, want een van de gasten had de douche aan laten staan. Zo sliepen we de eerste nacht in het Fairmont hotel. Een hotel met een naam, maar ik vond het slechtste hotel van de reis. De tweede nacht sliepen we weer in ons eigen hotel, met vriendelijk personeel. Maar wat is Quebec een leuk stadje. Totaal niet wat ik had verwacht. Het ligt aan de Franse kant van Canada en tegen een berg. Het is dan ook echt alsof je in Frankrijk bent! Kleine straatjes met kiezelsteentjes, schilders aan het werk en schattige straatjes. Het heeft een prachtig groot park, het is een beetje terug in de tijd en echt een vakantiestadje. Oh en het heeft een geweldig risotto restaurant (Oh MY Lord die truffelrisotto met champignons), ‘Bello’ aan de Rue Saint Louis. Dit is sowieso een hele leuke straat met heel veel restaurants.

photo DSC_0536_zps45506618.jpeg
 photo P1020406_zps92917347.jpeg
 photo DSC_0539_zpsc8549893.jpeg
 photo DSC_0551_zps062c5a00.jpeg

De reis ging door naar Montreal, nog steeds Frans, maar heel anders. Het hotel (Hyatt) had weer eens de perfecte ligging en voor het hotel op het plein was het Fashion & Design Week. ‘s Avonds waren er bijvoorbeeld openluchtfilms, modeshows en live muziek. Erg gezellig! Er was ook nog een Fantasy Festival en al die figuren sliepen bij ons in het hotel. Het was elke keer weer een verassing wat ik tegen kwam: levende poppen, ridders, monsters etc. Montreal vond ik de leukste stad (Na NYC natuurlijk). Deze stad leeft, heeft sfeer en veel verschillende wijken. Het oude gedeelte is vooral leuk om te eten en bestaat uit prachtige gebouwen, in het moderne gedeelte kan je goed shoppen, de Mont Royal is een berg die wij beklommen hebben voor een prachtig uitzicht, natuurlijk heeft het ook een Chinatown en Little Italy en er is een wijk, Mile-End, die mij deed denken aan Williamsburg. Dit is een super leuke buurt met de restaurants en winkels in een andere stijl. Beetje hip, nieuw, vegan etc. Deze stad heeft ook nog een ondergrondsstelsel, met bedrijven, winkels, restaurants etc. Zodat men in de winter onder de grond kan ‘leven’, want het kan heel koud worden. Ik snapte er niets van en was dan ook snel weer boven haha. Wij verbleven hier twee nachten, maar hier had ik best drie nachten willen verblijven.

photo IMG_3950_zps5ba7c096.jpg
 photo DSC_0555_zpsfd7afbf7.jpeg
 photo DSC_0553_zps1300a462.jpeg

Dit was het eerste gedeelte van de roadtrip, America en Frans Canada. Het Engelstalige Canada met onder andere de Niagara Falls en de andere steden die ik bezocht in Amerika is te lezen in een volgend blogje (volgende week). Ga je ook deze kant op of heb je meer vragen? Dan kan je mij altijd mailen voor tips, hotels etc!

Liefs,
Marlissa

Share:

3 Comments

1. Avatar September 11, 2014 / 7:32 pm

Wat mooi ook Canada he. Toffe foto’s!

2. Avatar September 11, 2014 / 9:21 pm

Wauw, wat heb je veel gezien! Nog maar weinig kunnen lezen over je NY ervaringen, ik kom binnenkort bijlezen 🙂

3. Avatar September 20, 2014 / 9:52 am

Wauw, wat gaaf! Ik zou ook nog een graag die kant op gaan 🙂