Get ready for your summer holiday (week 2)

 photo IMG_5465_zpsnh2t0dat.jpg

Vorige week schreef ik over de eerste preppings for a summer holiday: scrubben, de huid hydrateren, veel water drinken en geen snoepjes, koekjes, chocolade en taart meer eten. Hier ga ik in week 2 gewoon mee door. Mijn huid scrub ik met mijn Sabon scrub 1x in de week. Daarnaast gebruik ik vaak nog een zachtere scrub, bijvoorbeeld van The Body Shop of Lush. Deze gebruik ik dan nog tussendoor en neem ik ook mee op vakantie! Veel handiger dan zo’n grote glazen pot. Daarnaast doe ik in week 2 nog wat extra dingen. Wat dat is dat lees je hieronder!

1. Tan preparing products
Een gehydrateerde huid ziet er heel gezond en mooi uit. Ook helpt het mooier en deeper bruin te worden. Na een weekje intensief smeren met een bodylotion of bodysorbet merk je al verschil. In de tweede week ga ik nog een stapje verder. Ik gebruik nu namelijk sun preparing producten van Lancaster. Mijn gezichtsserum (zowel in de ochtend als avond) vervang ik met het tan preparing gezichtsserum van Lancaster. Dit serum bereid mijn huid vast voor op heel veel zon. Daarnaast werkt het serum hydraterend en voelt het fijn aan. In de ochtend vervang ik mijn bodylotion na het douchen voor een body mist van Lancaster: the sun preparing hydrating water. Dit product ruikt ook nog eens heerlijk waardoor ik me al een beetje op vakantie waan. In de avond gebruik ik wel een normale bodylotion en smeer ik mijn huid daar extra dik mee in voordat ik ga slapen.

2. Hands & feet
Handen en voeten zijn je visitekaartjes en dus is het belangrijk dat ze er netjes en verzorgd uitzien. Vooral onze voeten stoppen we vaak weg in schoenen, maar op vakantie zijn ze de hele dag zichtbaar. Smeren dus! Ik smeer mijn voeten en handen vanaf nu elke avond in met een speciale crème. Voor mijn voeten gebruik ik Handfood van Soap & Glory (a holy grail!) en voor mijn handen gebruik ik op dit moment een crème van Face, die ik in Stockholm kocht. Binnen een paar dagen merk je al verschil en zien je handen en voeten er al een stuk verzorgder uit.

3. Fruit & Veggies
Een open deur misschien maar fruit en groenten zijn natuurlijk heel gezond. Ik eet elke dag voldoende groente, maar fruit blijft vaak maar bij 1 stuk per dag. De komende twee weken (en eigenlijk moet dit na mijn vakantie ook!) ga ik hier extra op letten. In plaats van mijn koffie verkeerd met ongezoete soya neem ik een stuk fruit. Ook mijn handje noten in de middag vervang ik door fruit. Wat extra groenten (komkommer, tomaat, wortel) als tussendoortje en tijdens de lunch and I am good to go.

4. Bewegen
Twee weken voor je vakantie ga je niet opeens een sixpack creëren als je daar al niet hard mee aan de slag was gegaan, maar het kan geen kwaad om wat extra te bewegen. Je kan bijvoorbeeld elke ochtend vroeger opstaan om een morning powerplay te doen, een online yoga lesje of een challenge, zoals de abs of squadchallenge. Ondanks dat je misschien in twee weken niet hele grote resultaten zult boeken geeft het je wel een goed gevoel en een boost voor je zelfvertrouwen.

Liefs,
Andrea

Share:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.