Discovering Brugge (part 2)

photo IMG_5531_zpslocpsl2c.jpg

Afgelopen weekend was ik in Brugge en eergisteren schreef ik daar een eerste blogje over. Ik nam jullie mee tot en met de lunch op de zaterdag. Vandaag laat ik zien wat we nog meer hebben gedaan. Er stond ook een bezoekje aan Oostende op het programma voor zondag. Dit hebben we overgeslagen, omdat de weersvoorspellingen niet goed waren en in Brugge ook nog genoeg te zien was.

Na de lunch was het tijd voor een snelle shopping spree. In Brugge zijn ontzettend veel leuke boetiekjes te vinden, maar natuurlijk ook de mainstream shops. We hadden niet veel tijd, maar gingen toch een aantal winkels in en slaagde goed. Vanuit de winkelstraat liepen we richting de rondvaartboten waarnaast een klein marktje was. Ik kocht wat spullen bij de kraam op de foto. Allemaal handgemaakt! Ik kocht een oliebrander, een wierookhouder en twee kopjes (voor mijn espresso).

photo IMG_5532_zpsmlrpeupt.jpg

Daarna gingen we een rondvaartboot in. Super toeristisch en heel erg druk! Maar wel iets wat je even moet doen als je in Brugge bent. Een rondvaart duurt een half uur en het is een aanrader om Brugge vanaf het water te zien!

photo IMG_5534_zpscd3yt3ts.jpg

photo IMG_5543_zpsbhh9kg9u.jpg

photo IMG_5545_zpsut8opthv.jpg

Wat toeristische plaatjes vanuit de boot!

photo IMG_5552_zpsgn4bwh9v.jpg

Snacktime! When in Belgium …. aardbeien met chocolade horen bij een tripje naar België en ook in Brugge vind je Godiva. Zo lekker!

photo IMG_5555_zpslobfb5vi.jpg

We aten de aardbeien op een leuk hofje waar we helaas niet veel tijd meer hadden om rond te kijken, want het ging dicht. Ik weet dus niet precies wat het was, maar het ligt naast de Grote Markt. Aan de muren hingen allerlei verlichte woorden, zoals wealth, life en mind.

photo IMG_5557_zpsxgqwmhqr.jpg

We liepen terug naar het hotel om onze spullen te droppen en even op te frissen. Tot ik erachter kwam dat mijn koffer niet meer openging! Oeps! Blijkbaar had ik iets verkeerd gedaan bij het dichtdoen (don’t ask) en daardoor de code veranderd. Geen idee wat het was geworden en dus zat er niets anders op dan alle mogelijkheden uit te proberen. Ik begon dus met 0 en kon doorgaan tot 999. Gelukkig was dat niet nodig!

photo IMG_5559_zpsqjz1b9vp.jpg

Na het kofferavontuur was het dan tijd om te gaan eten. We hadden wat adresjes opgezocht, maar vonden dat toch niet helemaal leuk eruit zien. We liepen door en kwamen bij een ander restaurant terecht met een groot terras. Ik bestelde een pannetje mosselen. Zo lekker!

photo IMG_5560_zpsyogzyppr.jpg

Na het eten liepen we richting de cocktailbar van de avond ervoor waar we nog een hele tijd hebben gezeten.

photo IMG_5563_zpsl3ys8911.jpg

Zondagochtend. Onze laatste dag in Brugge. Het was even zoeken naar een ontbijttentje (of het was vol of het was dicht), maar uiteindelijk belandden we bij Prestige. Een aanrader! We gaan voor het healthy & fit ontbijtje en zitten daarna bomvol. Maar het was erg lekker.

photo IMG_5564_zpstrhyqyis.jpg

photo IMG_5565_zpsiprau6hg.jpg

photo IMG_5574_zpsjqx366lj.jpg

photo IMG_5575_zps9u8vbhvg.jpg

Na zo’n uitgebreid ontbijt is het wel weer tijd voor een wandeling. We lopen naar een stukje van Brugge dat we gisteren alleen vanuit de boot hebben gezien.

photo IMG_5578_zpshk9fjtsm.jpg

Natuurlijk hoort er ook een selfie bij …

photo IMG_5588_zpsxihbdujr.jpg

photo IMG_5589_zpsjfbkktdb.jpg

We lopen weer langs heel veel leuke straatjes en mooie plekjes, zoals de kerken en een oud ziekenhuis. Voor architectuur liefhebbers is Brugge echt genieten.

photo IMG_5601_zpsy5yaykrw.jpg

A coffee break.

photo IMG_5603_zpspgu9qtvt.jpg

We duiken nog even een museum in: het chocolademuseum. Want we houden van chocolade en het schijnt een aanrader te zijn. Eerlijk? Wij vonden het een beetje tegenvallen, maar hebben ons alsnog goed vermaakt hoor. Op de foto zie je bijv. oude chocoladekannen waar vroeger chocolademelk mee werd gemaakt. Nooit geweten dat zoiets bestond.

photo IMG_5610_zpswjccprul.jpg

Ik was vooral gefascineerd door deze vloer …

photo IMG_5611_zps4ikz7bla.jpg

photo IMG_5612_zps9stesxzy.jpg

Aan het einde kon je een quiz doen om uit te vinden welke chocolade jouw favoriet was (zodat je die vervolgens kon kopen). Ik ben gek op chocolade met hazelnoot dus volgens mij klopt deze uitslag wel.

photo IMG_5613_zpstcyo3ylw.jpg

We zitten nog steeds vol van het ontbijt, maar willen toch nog iets eten voordat we de auto instappen naar huis. Het is toch allang lunchtijd geweest. We eten daarom nog een lekker uiensoepje voordat we weer teruglopen naar het hotel.

photo IMG_5614_zpstqc2imhe.jpg

Koffers ophalen & ready to go. Toen we weggingen begon het net te stormen en te regenen dus we hadden een goede timing. Brugge is een ontzettend leuke stad en ik ga hier zeker nog vaker naartoe. Ik ben echt een beetje verliefd geworden op dit plekje. Zo dichtbij, zo mooi en zo gezellig. Like! Binnenkort schrijf ik voor jullie nog een blogje over alle hotspots die ik ontdekt heb.

Liefs,

Share:

4 Comments

1. August 28, 2015 / 6:39 pm

Brugge is inderdaad een hele leuke stad! Ik ben er een paar jaar geleden een paar dagen geweest. Leuk om jouw verslagen van je tripje te lezen + te zien! Gelukkig hoefde je niet alle cijfercombinaties te proberen om je koffer open te krijgen, dat zou wat geweest zijn, pfoe!!

Author
      August 30, 2015 / 9:50 am

Haha ja, nu heb ik ongeveer een kwart gehad van alle opties. Best frustrerend!

2. August 30, 2015 / 9:34 am

Leuk om al die bekende plekjes van Brugge weer eens te zien! Jaren geleden kwamen we er geregeld vanwege het werk van vriendlief maar inmiddels is het wel alweer een jaartje of 4 geleden. Maar weer een keertje heen, zoveel leuks om te zien daar!

Author
      August 30, 2015 / 9:50 am

Ja, wat leuk! Ik zou zeker weer eens gaan. Ik vond het echt een aanrader en jullie hebben er vast ook veel herinneringen. Dat maakt het nog leuker!