Book review Un Buku

IMG_6639_zpsqx1qzuxm

Kookboeken! Wij zijn er dol op zoals jullie inmiddels wel weten. Vorig jaar kerst kocht ik het kookboek Un Buku als cadeautje voor mijn vriend. Het is een kookboek over de Surinaamse keuken en het voordeel van cadeautjes geven aan iemand die in hetzelfde huis woont, is dat je het zelf ook kan gebruiken.

IMG_6640_zpske7gqsqw

Un Buku (ons boek) is een kookboek vol met authentieke Surinaamse familiegerechten en familieverhalen. Zoals op de foto hierboven te zien is, staan er ook prachtige foto’s in het boek. De vormgeving is prachtig met mooie foto’s, veel kleur en leuke details. De schrijvers hebben voor dit boek een heel leuk concept bedacht. Er staan namelijk niet zomaar recepten in, maar echte familierecepten en de families achter deze recepten staan in het boek centraal.

IMG_6641_zpskuntzl4e

IMG_6642_zpsxbucdsrp

Het boek is bijna 300 pagina’s dik. Tien families komen voorbij met elk een eigen verhaal en eigen recepten. Bijna van elk recept is een foto terug te vinden, maar ook de families staan op de foto’s. Dit maakt het boek erg persoonlijk. Door de combi van recepten en verhalen is het ook een heerlijk boek om lekker door te bladeren en inspiratie op te doen.

IMG_6643_zps8bwgojzx

Dan de recepten. Deze zijn allemaal erg duidelijk beschreven en de moeilijkheidsgraad valt reuze mee. Wel denk ik dat het in sommige plaatsen in Nederland lastig is om alle ingrediënten te vinden. Wij hebben hier in Rotterdam genoeg toko’s, maar ik kan me voorstellen dat je dat niet altijd in de buurt hebt. Verder kan ik het boek zeker aanraden als je eens wat anders wilt dan de standaard kookboeken.

Liefs,
Andrea