In perfecte conditie van Ellen Hoog

P1040339_zpshz48pkim

Mijn (kookboeken)boekencollectie is de laatste tijd behoorlijk uitgebreid en allemaal hebben ze te maken met het thema Fit & Fabulous. Tophockeyster Ellen Hoog is met haar boek In Perfecte Conditie gekomen. Een boek waarin gezonde recepten gecombineerd worden met workouts. Benieuwd naar wat ik van In Perfecte Conditie vind?

Laat ik beginnen met het feit dat ik altijd trek krijg als ik het boek open, zelfs als ik net gegeten heb. Ik krijg zin om de keuken in te duiken! Dit komt onder andere door de prachtige foto’s, maar ook vanwege al die lekkere combinaties van ingrediënten. En het is echt niet moeilijk. Roggebrood, met scrambled egg en zalm? Een kind kan de was doen. Zo simpel, maar wel perfect. En al die smoothies? Yummie! In totaal heeft Ellen Hoog 45 recepten voor ons. Deze zijn onderverdeeld in: Juices & smoothies, ontbijt, healthy breaks, lunch, powersnack, diner en een aantal guilty pleasers. Voor elke maaltijd dus iets! Wat ik zelf erg leuk vind is dat bij elk recept een sport of culi tip staat! Vanmiddag staan bij mij op het eetmenu de speltpannenkoekjes met spinazie. Als het net zo lekker is als het klinkt wordt dat weer een feestje.

P1040350_zpsocmf9ak0

P1040357_zpsllz21teu

P1040360_zpsozdadvbj

P1040367_zpsjt5mlefv

P1040344_zpsmljgtn0p

Zoals Ellen zegt:”Gezond eten en bewust sporten. Het is onlosmakelijk met elkaar verbonden voor een perfecte conditie.” In haar boek deelt ze naast de recepten dan ook 6 workouts. Deze workouts vind ik niet zo spannend, omdat ik de oefeningen etc. al ken. Voor iemand die iets minder vaak in de sportschool is of meer kracht wil trainen is dit zeker een leuke toevoeging, want het zijn goede trainingen die je gewoon thuis kunt uitvoeren.

P1040355_zpseh5xjnaz

P1040362_zpse42hh5km
Ik ben enthousiast over In Perfecte Conditie, omdat het volstaat met simpele, toegankelijke recepten die iedereen kan maken. Alle ingrediënten die je nodig hebt zijn in de supermarkt te halen, niets geks of bijzonder. Dat vind ik een groot voordeel en wat ik nu getest heb is gewoon allemaal heel erg lekker. Nog een pluspuntje? De vormgeving is prachtig en overzichtelijk.

Liefs,
Marlissa