Book review De slowjuice bar

IMG_4630_zpsunxonrdg

Wat mij betreft is de zomer de ultieme tijd voor sapjes en dan vooral een verkoelende slowjuice. In de winter neig ik toch eerder naar een kop thee, maar als het wat warmer wordt is een verkoelend sapje heerlijk op zijn tijd en ook nog eens gezond. Je krijgt snel je portie fruit en groente binnen. Zelf vind ik het wel altijd lastig om nieuwe slowjuice receptjes te verzinnen. Gelukkig had ik het boek De slowjuice bar van Erin Quon & Briana Stockton nog in de kast staan. Hoog tijd om die eens af te stoffen.

IMG_4632_zpsbnfkqylf

& I am glad I did it, want er staan meer dan 90 recepten in en staat bomvol inspiratie. Het boek bestaat uit vier hoofdstukken: energie, kracht, detox en bescherming. Afhankelijk van jouw behoeften kan je een recept kiezen uit het betreffende hoofdstuk, maar uiteraard begint het boek eerst met wat algemene informatie over een slowjuice en wat de voordelen zijn van dit sapje. Ook lees je informatie over de slowjuicer en hoe je deze het beste kan onderhouden en lees je hoe je de ingrediënten moet klaar maken om te juicen.

IMG_4633_zpso9ftpir8

Maar waar het echt om gaat zijn natuurlijk de recepten. Elk hoofdstuk begint met de toelichting op een aantal ingrediënten die horen bij het onderwerp. Zo zorgen ananas, kiwi en verse munt bijvoorbeeld voor energie. Daarna volgen de recepten. Elk recept staat ongeveer voor een halve liter sap, zodat je deze eventueel kan aanpassen als je een grotere of kleinere slowjuice wilt. De recepten hebben soms bijzondere combi’s, maar wel met hele simpele ingrediënten. Geen gekke superfoods of moeilijk verkrijgbaar fruit of groente. De recepten die ik tot nu toe gemaakt hebt zijn stuk voor stuk erg lekker dus ik wil ook zeker de overige recepten uitproberen, maar met de komende warme dagen focus ik me vooral even op de zomerse verkoelende sapjes.

Liefs,
Andrea